یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 12 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۳:۴۵:۲۲

دبیرکل انجمن کشتیرانی:
کشتی‌‌های ایران در بسیاری از آب‌های آزاد اجازه تردد دارند

باشگاه خبری فراساحل: دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران گفت: کشتی‌‌های ایرانی در بخش پوشش بیمه ای مشکل چندانی ندارند و می‌توانند با پرچم کشور ما در بسیاری از بنادر و آب‌های آزاد جهان تردد کنند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از ایرنا، مسعود پل مه در یک نشست خبری در انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران افزود: برخی شرکت‌‌های خارجی به لحاظ تهدیدهای آمریکا پوشش‌‌های بیمه ای خود را فقط تا زمانی ارائه می‌کنند که کشتی‌‌های تجاری وارد آب‌های ایران نشده باشند. وی اضافه کرد: با توجه به تجربه تحریم‌‌های گذشته، 2 شرکت بیمه در مناطق آزاد کیش و قشم کار بیمه کشتی‌های تجاری ایران را برعهده دارند و ۲ موسسه رده بندی در ایران مشکلات صدور گواهینامه‌‌های این کشتی‌‌ها را پیگیری می‌کنند. پل مه گفت: به دنبال تحریم‌‌های جدید برخی شرکت‌‌های خارجی بنادر ایران را ترک کردند و در بسیاری از بنادر جهان به غیر از تعداد محدودی، همچنان به کشتی‌های ایرانی خدمات دریایی ارائه می‌شود. «هرچند در حوزه‌‌های دریایی و بندری بسیاری از کشتی‌‌ها و اشخاص حقیقی در فهرست سیاه قرار گرفتند اما با توجه به تجارب ارزنده گذشته، می‌توان با تحریم‌‌های آمریکا مقابله کرد و دولت نیز از هرگونه اقدام بخش خصوصی در این زمینه باید حمایت کند». وی تاکید کرد کشتیرانی و حمل و نقل دریایی ایران با کشور متخاصمی مقابله می‌‌کند که تاکنون نشان داده است به هیچ یک از اصول بین المللی در این عرصه پایبند نیست.

تقاضای تحویل سوخت یارانه ای به کشتی‌‌های کوچک
پل مه گفت: ۳۳ درصد هزینه کشتی‌‌ها به سوخت اختصاص دارد و هنگام ورود به بنادر باید عوارض بیشتری پرداخت کنند. وی ادامه داد: برای رونق کسب و کار این شناورها، دولت باید برای این شناورها سوخت یارانه ای در نظر بگیرد. به گفته پل مه، بیش از 95 درصد تجارت ایران به دریا متکی است و اکنون بیش از 90 درصد واردات کشور از طریق دریا انجام می‌شود و بیش از 270 شرکت در این عرصه فعالیت می‌کنند. این مقام صنفی از برگزاری شصت و پنجمین سالگرد تاسیس این انجمن با حضور دست‌اندرکاران حوزه دریا و بندر در هفته آینده خبر داد.

کشتی‌‌های ایرانی توانمندی مصرف سوخت با سولفور کم را ندارند
رئیس هیات مدیره انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته نیز گفت: هرچند تحریم‌‌ها حجم مبادلات بازرگانی خارجی کشور را کاهش داده است اما نباید اجازه داد کسب و کارهای دریایی از رونق بیفتد و هزینه‌ها در این بخش افزایش یابد. «امید ملک» افزود: حمل و نقل دریایی تابع کنوانسیون‌‌های بین المللی است و سازمان بین المللی دریانوردی (ایمو) تاکید کرده است تا سال 2020 میلادی سولفور سوخت تمام کشتی‌‌های تجاری باید به کمترین میزان کاهش یابد تا علاوه بر حفظ محیط زیست دریایی، آلودگی کشتی‌‌های تجاری نیز به کمترین میزان برسد. وی گفت: کشتی‌‌های ایرانی توانمندی مصرف سوخت با سولفور کم را ندارند و پالایشگاه‌های ایران نیز این نوع سوخت را تولید نمی‌کنند اما تلاش می‌شود با دریافت معافیت‌‌های مورد نیاز، در سال‌های آینده کشتی‌ها برای استفاده از این نوع سوخت آماده شوند.



  کد خبر : 6192
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :